Jak Willits načetl nový level a my jsme pokračovali dále do základny. Všimli jsme si některých míst, které nebyly provedeny ve stejném stylu jako zbytek UACu. Jak Willits poznamenal, démoni nejen napadají základnu…Oni ji přestavují a mění prostory v ní… Toto mohlo být k vidění v oblastech kde se démoni objevovali z jakýchsi ohnivých bodů. Chladné kovové stříbro UACu ustupovalo před temně rudými tématy démonů.
Pokračujíc skrze level (bojujíc s mnoha nepřáteli na cestě) náš charakter konečně lokalizoval operační středisko kde mohl obsluhovat kamery a prohlížet si důležitá místa v levelu. Skrze kameru jsme spatřili někoho kdo potřeboval pomoci…a kdo by také mohl pomoci nám. Po nalezení jeho pozice se vědec směle ujal vedení vedoucí nás skrze sérii temných koridorů používajíc při tom svoji baterku a často krčíc se na ochranu před nepřáteli kteří mohli každou chvíli zaútočit. Konečně jsme dosáhli našeho cíle…i když si musíte domyslet sami co se asi stalo našemu průvodci.
Do enginu DOOMu3 byl přidán zajímavý systém štěpení skla: po vystřelení do okna se odštípne jen malý kousek a vy tak musíte vystřelit vícekrát pokud chcete proskočit skrz. Jelikož je hra pro jednoho hráče umístěna na povrch Marsu vyvstává nám několik důležitých následků: jestliže rozstřelíte poslední ochranu mezi vámi a nepřátelskou marťanskou atmosférou začne z místnosti unikat vzduch což se vám také ukazuje na ukazateli na obrazovce. Pro demonstraci se po základně spustil červený alarm vytvářejíc tak několik dramatických světelných efektů, když se náš mariňák snažil najít řádně uzavřenou oblast kde by mohl znovu volně dýchat.
Také jsme měli možnost vidět, jak bude použit engine pro řešení puzzlů což nám Willits představil jako „hru na jeřábníka“. V této oblasti jsme potřebovali vyzvednout několik barelů pro uvolnění průchodu používajíc při tom ručně ovládaného jeřábového systému podobného těm ze supermarketů, kde se pokoušíte chytit plyšové hračky. Puzzly jako tento jsme už viděli v obdobných hrách ale tentokrát z něj máme jiný pocit. Vyznívá více vyzývavě než jen jako obyčejné tahání několika pák. Toto ukončilo naší porci ukázky ze hry a Willits vše zakončil nahráním malého technického dema, které se skládalo z místnosti s věží z krabic postavených na sebe. Jakmile Willits střelil do jedné z krabic ve spodní části celá věž se zhroutila načež krabice padaly a narážely ve všech možných pozicích. Po znovunahrání levelu a umístění humanoidního modelu do místnosti, Willits zvedl tělo a mrštil s ním do hromady krabic což zapříčilo opětovný pád, ale v mnohem rozdílnější podobě.
Nebudeme chodit okolo horké kaše…Tato ukázka se jeví jako reakce ID ke všemu tomu virválu obklopující nedávné technické dema z Half-Life 2 jako by chtěli říct: „toto není tak velké jak se zdá, mi to umíme taky vidíte?“. Dostanete pocit že chlapi z ID věří že mají zřetelně nejlepší technologii na planetě a nemohou se dočkat až ji dostanou hráči do rukou. Smutnější bylo že Hollenshead přiznal že DOOM 3 nebude dříve jak v roce 2004. Nic přesnějšího nebylo udáno ačkoli předvídáme že to bude dříve nežli později v roce. Do té doby si rezervujeme cestu na Mars a horlivě ji očekáváme.