Poslední měsíc jsme jeli do Dallasu na QuakeCon 2003, kde jsme měli možnost ošahat si multiplayer DOOMa 3, který se ukázal vůbec poprvé na celém světě. Během celého virválu všude okolo jsme dostali šanci projít skrze několik nových levelů pro jednoho hráče, komentovaných vedoucím návrhářem Timem Willitsem a CEO Toddem Hollensheadem. Ačkoli to byl jen krátký pohled, stačilo to k nakrmení našich hladových krků jdoucích po jedné z nejočekávanějších stříleček roku 2004.
Pro začátek nám Willits popsal celkový koncept hry s několika fakty které jsme předtím ještě neslyšeli. DOOM 3 je převyprávění původního DOOMu (který oslavil 10. Výročí desátého prosince 2003) pouze provedený v kompletně novém stylu s mnohem vyšperkovanější technologii vypracovanou programátorem Johnem Carmackem. Rok 2145, místo Mars, hrajete za mariňáka umístěného v Union Aerospace Corporation. Nedlouho potom co přiletíte se rozpoutá pravé peklo — doslova– jak démoni začnou zaplavovat stanici. A jak se zdá démoni jdou po jakési teleportační technologii vyvíjenou ve stanici UACu a vaše práce je zjistit odkud přicházejí a zastavit je.
První level který nám Willits ukázal byl v mnoha směrech podobný těm ostatním které jsme viděli už předtím: tmavý, klaustrofobní a pokrytý šedě metalickými texturami. Architektura je odlišná místnost od místnosti (ne jako Halo, díky) avšak každá oblast ve stanici má konzistentně chladnou a sterilní povahu což na druhou stranu nebrání pocitu že se nacházíte v opravdu obrovském zařízení a ne jen v chomáči na sebe pospojovaných oblastí.
V levelu je váš mariňák pověřen úkolem najít svojí skupinu (od které byl oddělen) a nalezení cesty do komunikační věže pro zavolání o pomoc, cestou bojujíc s několika hrůzostrašnými pavoukovitými kreaturami. Pokud je nějaký významnější rozdíl mezi DOOMem 3 a originálem (samozřejmě kromě technologie) tak je to v soubojích. Zatímco DOOM na vás chrlil nekonečné vlny nepřátel, tak DOOM 3 jde mnohem pomalejší a více rozvážnější cestou. Do jisté míry jde o ultimátní přežívací (survival) hororovou hru… plně realizovaný svět s kompletní volností pohybu.
Po získání několika informací o tom co se stalo od zraněného mariňáka na zemi byla naše postava schopna získat několik informací ze svého PDA, další zařízení pro postup při rozplétání zápletky. Můžete z vašeho PDA dostat cíle mise stejně jako e-maily podbarvující celkový příběh. Zpět k akci. Na cestě jsme potkali několik nepřátel včetně „tlustého chlápka“ kterého jsme měli možnost vidět už v prvně uvolněných screenshotech tentokrát však máchajícího hasákem. Pro zdůraznění dynamického osvětlení střelil Willits do jednoho ze světel visících nad hlavou což vyprodukovalo několik dramatických stínu. Mezitím se do místnosti prohrabali další nepřátelé zatímco ostatní se schovávali v temných rozích…pro efekt přímo před námi. Také jsme mohli vidět Revenanta masivní kreaturu která na vás střílí rakety. Protože celá fyzika DOOMa 3 je reálná a detekce kolizí pracuje na pixel to pixel bázi tak je více než možné sestřelovat rakety přímo ze vzduchu.
Jeden ze zábavnějších momentů naší ukázky byl když Willits náhodou ukázal vlastnosti zbraní na blízko. Jak se do místnosti přihnalo velké monstrum Willits nechtěně přepnul na svojí baterku mávaje při tom po kreatuře…a zabil ji jednou ranou do hlavy! Podle Willitse bude možné zmlátit nepřátele vašimi zbraněmi třebaže baterka by neměla být tak efektivní jak byla v tomto případu.