Úrovně obtížnosti - DOOM: The Dark Ages

Doom The Dark Ages nabízí širokou škálu úrovní obtížnosti, které si můžete vybrat, a tato stránka s návodem vám je vysvětlí. Probereme předdefinované úrovně obtížnosti, od Aspiring Slayer po Ultra-Nightmare, a vysvětlíme, jak přizpůsobit posuvníky hry vašim potřebám. Dozvíte se, jaká nastavení ovlivňují například načasování parry, poškození hráče a agresivita nepřátel.

Jaké jsou úrovně obtížnosti?

V nové hře od id Software najdete několik předdefinovaných úrovní obtížnosti. Jsou to:

  1. Aspiring Slayer – Nepřátelé jsou méně agresivní a způsobují menší poškození. Zdroje, které sbíráte, mají větší hodnotu. Okno pro perfektní odražení je široké.
  2. Hurt Me Plenty – Výchozí nastavení, ve kterém mají nepřátelé běžnou agresivitu a způsobují standardní poškození. Okno pro odražení je poměrně široké.
  3. Ultra Violence – Okno pro odražení je zmenšené a nepřátelé jsou agresivnější a způsobují vysoké poškození.
  4. Nightmare – Nepřátelé způsobují extrémně vysoké poškození a jsou mnohem agresivnější.

Navíc při zahájení nové hry si můžete vybrat ze dvou dalších úrovní, které nabízejí podobnou výzvu jako úroveň Nightmare, ale přidávají mechaniku permadeath. Jedná se o:

  1. Pandemonium – Pokud v této obtížnosti zemřete bez Life Sigils, kampaň končí. Sigily vám umožňují resetovat kapitolu.
  2. Ultra-Nightmare – Smrt v tomto režimu ukončí kampaň. Ukládání se provádí pouze po dokončení kapitol a sigily lze použít pouze k léčení (nelze resetovat kapitoly).

Dvě nejvyšší úrovně lze vybrat pouze při spuštění nové hry. Nelze je také změnit uprostřed hry.

Jaká jsou další nastavení obtížnosti?

Pokud se během hraní rozhodnete, že žádné z výchozích nastavení není pro vás ideální, nebo chcete upravit obtížnost jednoho konkrétního aspektu hry, můžete provést změny. V nabídce pauzy vyberte nastavení a přejděte na kartu obtížnosti (čtvrtá karta zleva). Zde můžete samostatně nastavit obtížnost mechanik, jako jsou:

  1. Načasování parry – časové okno, ve kterém musíte provést perfektní parry nepřátelského útoku.
  2. Vylepšené míření – usnadňuje zaměření nepřátel a snižuje požadavky na přesnost střelby. Doporučeno pro hráče, kteří nemají zkušenosti s first-person střílečkami.
  3. Posílené útoky – zapnutím této možnosti budou nepřátelé náchylnější k přerušení pohybu při útoku.
  4. Poškození hráče – posuvník určuje, kolik poškození nepřátelé způsobí hráči.
  5. Poškození démonů – posuvník určuje, kolik poškození hráč způsobí nepřátelům.
  6. Agresivita nepřátel – čím vyšší je, tím častěji nepřátelé útočí. Na vyšších úrovních můžete očekávat i více útoků najednou.
  7. Rychlost hry – toto nastavení zvyšuje nebo snižuje celkovou rychlost, kterou se hra hraje.
  8. Doba omráčení – určuje, jak dlouho nepřátelé zůstávají omráčeni (fialová záře) a zranitelní vůči finišujícímu úderu.
  9. Rychlost projektilů nepřátel – určuje, jak rychle se pohybují projektily vystřelené nepřáteli.
  10. Hodnota zdrojů – posuvník ovlivňuje, kolik zdrojů (zdraví a munice) získáte z jednotlivých předmětů rozesetých po mapě a upuštěných poraženými nepřáteli.

Díky individuálním nastavením můžete rozhodnout, které prvky hry chcete ztížit a které mohou být méně náročné.